Profesjonalne konto na Instagramie
Ogromna część biznesu w XXI wieku zależy od wizerunku firmy w sieci. Nieważne, czy budujesz markę osobistą, czy prowadzisz firmę o ogromnym kapitale.
Sieć to przyszłość i potężne narzędzie do osiągnięcia sukcesu.
Według portalu websiterating.com Instagram posiada ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników i działa sukcesywnie w 33 językach.
Zobacz jaki ogromny potencjał drzemie w tym portalu! Z tego powodu zdecydowałem się więc przygotować kompaktowy wpis, jak zacząć budować własną markę na Instagramie w 2022.
- zdjęcie profilowe
Jeżeli budujesz markę osobistą w sieci to ważnym czynnikiem jest, by ludzie widzieli Twoją twarz, a nie postać w sandałach stojącą gdzieś w oddali. Spójrz na te dwa przykłady:
Na pierwszej fotografii znalazły się dwa ważne elementy:
- Widać doskonale moją twarz
- Zdjęcie rzuca się w oczy przez dodane kolorowe tło
Na fotografii numer dwa:
- stoję w oddali i ciężko stwierdzić kto jest na zdjęciu
- fotografia jest mało profesjonalna na pierwszy rzut oka
Budując markę osobistą Twoja twarz musi być kojarzona z treściami, które publikujesz. Jeżeli ludzie będą Cię kojarzyć, łatwiej im będzie sobie przypomnieć u kogo jakiś wartościowy wpis został umieszczony na profilu.
Zapamiętaj również jedną ważną rzecz – ludzie dołączają do biznesu dla ludzi, a nie produktu!
Jak stworzyć takie zdjęcie profilowe?
Na rynku jest wiele aplikacji. Ja osobiście polecam Ci skorzystać z Photo room lub PFP maker. Narzędzia są już tak rozbudowane, że nasza praca ogranicza się do minimum. Wystarczy wgrać zdjęcie naszej twarzy do na stronę, a ta usunie z niej istniejące tło i stworzy kilka gotowych wariantów z różnymi grafikami w tle.
Spójrz co aplikacja przygotowała dla mnie:
2. BIO, BIO, BIO!
Pokaż mi swoje BIO, a powiem Ci kim jesteś. Biogram to Twoja wizytówka. Wchodząc na Twój profil, chciałbym się dowiedzieć czym się zajmujesz lub w czym Twoja firma może mi pomóc. Zamieść tam kilka krótkich informacji o swojej działalności, wrzuć link do Twojego sklepu/strony www.
Sprawdź jak to wygląda u mnie:
3. Jakościowe i zaplanowane wpisy
Daj swoim oberwatorom wszystko to, czego oczekiwali pozostając na Twoim profilu. Graliki do swoich postów możesz tworzyć w Canvie. reels oraz film stworzysz przy użyciu CapCup.
Przykładowe wpisy:
W moich wpisach zachowuje balans pomiędzy treścią edukacyjną, humorystyczną oraz motywacyjną. Taka strategia sprawdza się u mnie świetnie i przynosi oczekiwane rezultaty.
4. Dobór hashtagów
Hashtag to nic innego jak słowo poprzedzone płotkiem „#”. Jest on niesamowicie ważnym elementem budowania strategii na Instagramie. To przez hashtagi nowe osoby docierają na nasz profil. Takich tagów możemy zamieścić pod jednym naszym wpisem 30. Przykładowo ja taguję swoje zdjęcie #biznesMLM i osoba chcąca znaleźć ciekawe wpisy pod takim hasłem w swojej wyszukiwarce Instagrama trafi na mój profil.
Aby na tym profilu został moja treść musi być wysokiej jakości Patrz punkt 3 oraz musi od razu skojarzyć mnie z moją marką osobistą i zapamiętać patrz punkt 1 oraz punkt 2.
Aby zbudować solidną markę osobistą na Instagramie wykorzystaj porady z tego wpisu i sukcesywnie buduj swoje konto na mediach społecznościowych, gdzie liczba użytkowników przekroczyła ponad 2 miliardy.
Profesjonalne konto na Instagramie
Przeczytaj moje inne artykuły:
5 darmowych narzędzi marketingowych
Najlepsza technika samorozwoju
15 pomysłów na wpisy w mediach społecznościowych