Cześć Tomasz Damian z tej strony Onlajnersi. Dzisiaj chcę Ci powiedzieć,o takich 5 rzeczach jakie w social mediach może zrobić online marketer, czyli mlmowiec. Wiele osób zadaje sobie, albo mi to pytanie “Tomek czemu ja nie mogę rekrutować ludzi w network marketingu?” Ja Ci odpowiem dziś, czemu nie możesz rekrutować, albo dlaczego masz obniżoną zdolność do rekrutacji osób, dlaczego mało osób przyciągasz do network marketingu. I podam Ci kilka rzeczy, od których powinieneś/powinnaś zacząć jeśli chodzi o social media, czyli głównie facebook, bo ja głównie na facebooku pracuję, więc o nim Ci opowiem.
Przede wszystkim pierwsza zasada jest taka: “Jak Cię widzą, tak Ci płacą”, więc ja sobie zawsze zadaję pytanie takie, czy patrząc na swój profil, ja chciałbym sam ze sobą współpracować. Czyli to co mam na profilu, cała otoczka profilowa, zdjęcie itd patrząc na swój profil, czy chciałbym ze sobą współpracować. I to Ty musisz zadać sobie to pytanie, czy patrząc na swój profil, chciałbyś, chciałabyś ze sobą współpracować w network marketingu? Obojętnie jaka by to nie była firma. Czy jesteś Ambasadorem swojej własnej marki? Nie mówię tutaj, o firmie, ale o swojej marce, bo to TY jesteś marką, tak jak ja Tomasz Damian jestem marką, tak samo Ty musisz być marką. To nie jest tak, że ktoś się przyłączy do Ciebie, tylko dlatego, że Ty masz fajną firmę, to nie ma szans. Ludzie nie przyłączają się do firmy, ale przyłączają się do człowieka i to jest kluczowe. I musisz to zrozumieć i musisz się z tym oswoić i przyswoić sobie to do siebie.
I teraz podam Ci kilka rzeczy, które warto mieć ustawione na Facebooku i w innych mediach społecznościowych też.
1 to jest absolutnie najważniejsze, bo to się rzuca w oczy i to jest Twoje zdjęcie profilowe, obojętnie czy Ty komentujesz komuś na profilu, czy np. ktoś zajrzy do Ciebie na profil, to pierwsze co zobaczy Twoje zdjęcie profilowe. I teraz bardzo ważna rzecz, uważaj, przyjrzyj się swojemu zdjęciu profilowemu na telefonie, w momencie kiedy jesteś na telefonie, dlatego, że miniaturka Twojego zdjęcia będzie taka malutka, bardzo tyci, tyci i teraz wyobraź sobie, że wiele osób wstawia sobie zdjęcie profilowe całej postaci, od stóp do głowy i w tle jeszcze różne rzeczy są. I teraz zastanów się jak to wygląda w takiej maleńkiej miniaturce. Spójrz na to, na swoich znajomych i zobacz jak to zdjęcie jest niewyraźne. Warto nie mieć czapeczki na zdjęciu, chyba że na co dzień nosisz czapeczkę, to może tak być, albo jakieś dodatki, które Cię charakteryzują. Znam takiego człowieka, który chodził w pomarańczowych czapeczkach i pomarańczowe dodatki go charakteryzowały, Kris Record się nazywa gość, nawet auto miał w kolorze pomarańczowym albo elementy miał pomalowane na pomarańczowo, więc to jest ok, jeśli masz taki znak który Cię wyróżnia. Natomiast jeśli takiego znaku nie masz, to nie w czapeczce, wtedy normalne zdjęcie profilowe, uczesane itd. I teraz ważne jest to, żeby na tym zdjęciu się np uśmiechnąć, żeby pokazać ząbki, jeżeli jeszcze je masz, na szczęście mam nadzieję. I ważne, aby takie zdjęcie było nie do klatki, ale do brody, tylko samą twarz było widać, dlaczego? Ważne, aby światło było dobre, świeciło Tobie w twarz. Zdjęcie profilowe nie musi być profesjonalne zrobione przez fotografa. Możesz sobie zrobić selfie telefonem, ważne, aby twarz była oświetlona. Wiele osób nie wstawia sobie zdjęć profilowych, bo myśli, że musi być ono zrobione podczas sesji przez fotografa. Nie jest to potrzebne, natomiast bardzo ważne jest, aby to zdjęcie było wyraźne. Dziś każdy telefon jaki jest dostępny na rynku zrobi Ci dobre zdjęcie, czyli ważne aby twarz była doświatlona i uśmiechnięta. I teraz uwaga, jeżeli zakładasz jakieś ubrania i widać np dekolt to ważne, aby było czerwone, zielone, albo żółte. Albo kółko dookoła zdjęcia jeśli sobie potrafisz zrobić graficznie, czerwone, zielone albo żółte, albo tak jak u mnie łezka jest, coś co się odróżnia od facebooka. Faceboook jest niebieski, dlatego czerwony, zielony, żółty, odróżniają się od niego, dlatego tak wiele osób stosuje to które działają w marektingu sieciowym, które chcą się wyróżnić. Pamiętaj, że marketing to jest wyróżnienie Twojej marki, wyróżnienie Ciebie. I to jest pierwsza rzecz zdjęcie profilowe. Popatrz sobie na znane osoby, jakie mają zdjęcia profilowe, najczęściej nie ma tła za nimi, zazwyczaj jest sama twarz, jest bardzo czytelna, uśmiechnięta itd i to jest ekstremalnie ważne na pierwszy rzut Twojego profilu, gdy ktoś wchodzi na początek.
Druga rzecz, to jest zdjęcie w tle. I teraz tak, jeżeli robisz sobie zdjęcie w tle możesz się posłużyć takim programem jak Canva. I bardzo ważne, aby na zdjęciu w tle było wezwanie do akcji. I teraz uwaga, jeżeli Ty jesteś network marketerem, to Twój profil nie służy Ci do spotkań z rodziną, czy żeby pogaduchy rodzinne tam robić, ale aby zarabiać pieniądze. Jest to profil biznesowy, czyli celowo go prowadzisz, aby zarabiać pieniądze. W związku z czym na swoim profilu w banerze, czyli na zdjęciu w tle, dajesz wezwanie do akcji np: “kliknij tutaj aby zapoznać się z moją stroną internetową”. Zaraz Ci o tej rzeczy bardzo ekstremalnie ważniej powiem. I jak możesz generować darmowy ruch na swojej stronie, Twój profil to ma być generator leadów, czyli kontaktów do Twojego biznesu, a także ruchu na Twoją stronę interentową, jeżeli ją masz, jeżeli Twoja firma ma taką stronę internetową, a mam nadzieję, że ma. Bo to w dzisiejszych czasach jest podstawa, żeby miała i system internetowy. Jeżeli nie ma to hmmm to należy nacisk złożyć na liderów, aby takie narzędzia Ci dali. No i po prostu to jest potrzebne. Dzisiaj znak czasu, to są narzędzia internetowe, tym bardziej, że pandemia – koronariwus, coraz więcej osób pracuje online, a będzie jeszcze więcej tak pracować, więc to jest po prostu znak czasu. Potrzeba mieć po prostu dobry system internetowy, ale wracam do tego zdjęcia w tle. Możesz zobaczyć jak u mnie wygląda grafika na profilu Tomasz Damian priv i możesz sobie podpatrzeć coś takiego. Czasami daję takie poradniki u mnie na profilu w jaki sposób taką grafikę zrobić, ale generalnie nie jest to jakieś skomplikowane, aby to zrobić. Najważniejsze, aby była czytelna. Przy ustawianiu grafiki pamiętaj, żeby sprawdzić też, jak już ją ustawisz, czy grafika dobrze też wyświetlała się na telefonie, bo bardzo dużo osób wchodzi na Twój profil też z telefonu, nawet więcej niż z komputera. W związku z tym, sprawdź sobie grafikę i na telefonie i komputerze, możesz to przetestować na jakiś fanpage, którego nie używasz, aby nie robić zbędnego zamieszania na swoim koncie. Jak kolwiek możesz ją wstawić i za chwilę ją skasować, lub ustawić ją widoczną tylko dla siebie, żeby nie robić zamieszania. I jak już będzie właściwa, to ustawić ją widoczną dla wszystkich.
Trzecia rzecz to jest, zdjęcie wyróżniające. Po lewej stronie na profilu, lub na telefonie to jest na środku, jak zescrolujesz, zdjęcie profilowe i opis, to jest od razu takie, zdjęcie, które nazywa się zdjęciem wyróżniającym. I większość osób ma u siebie błąd, bo ma u siebie na profilach, często jest to 9 zdjęć, czasem jest to pare zdjęć, 3, 4 i te zdjęcia robią się w taką szachownicę mini zdjęć, i utrudnia to wyświetlenie dobrego zdjęcia. A przypomnę Ci, że naszym celem jest, aby ktoś kliknął w zdjęcie lub link, który mu wskażemy. I w moim zdjęciu wyróżniającym możesz zobaczyć, jak jest. Takie strzałki są do góry idące, które mówią “kliknij w link powyżej”, a powyżej mam ustawiony opis swojego profilu, różne linki itd i u mnie jest tylko link, który chcę, aby osoby klikały. Nie mam nic w stylu, gdzie pracowałem, gdzie się uczyłem, skąd pochodzę, bo to nikogo nie interesuje z moich widzów itd. Moich potencjalnych biznes partnerów, ich powinna interesować moja strona internetowa, a nie to gdzie chodziłem do liceum, bo kogo to obchodzi, gdzie ja chodziłem 25 czy 30 lat temu do liceum. To jest po prostu bzdura i takich rzeczy nie potrzebujesz jako network marketer. Możesz to pousuwać, to się usuwa w edycji profilu po lewej stronie takimi suwaczkami i usuń to, bo to jest zbędne. Zostaw tam link do głównej strony internetowej, która generuje Ci leady. Nie do sklepu internetowego, nie do sklepu Twojej firmy, ale do strony która generuje Ci kontakty, może to być landing page. Jak nie wiesz, co co landing page to zajrzyj do nas do Onlajnersów to Ci wytłumaczymy. Landing page, strona do generowania kontaktów, która powinieneś mieć w swoim biznesie networkowym i nie tylko,bo w każdym biznesie onlineowym. I właśnie tam powinien być ten Twój link. Tylko i wyłącznie. Ewentualnie możesz dać linki do innych profili, na Instagramie czy You Tubie, jeśli tam też generujesz leady. Ale jeżeli to nie są źródełka do generacji leadów, to nie dawaj tam linków, do tych portali, tylko ustaw tam link do swojej strony internetowej.
Kolejna rzecz, to jest Twoje BIO. BIO to jest taki mini opis, on się składa z trzech – czterech linijek tekstu, które masz pod spodem po lewej stronie profilu. W telefonie jest na środku, a w komputerze po lewej stronie. I tam możesz dodać tekst wezwania do akcji, ja to tak nazywam. Ja mam u siebie np: “Jak zarobić milion złotych w 3 lata w network marketingu?”, dlatego, że to zrobiłem. W związku z czym mogę takie coś pokazać i Ty możesz mieć np “Jak pozyskać 30 osób do network marketingu”, “jak zdobywać kontakty w network marketingu”, możesz takie wezwanie do akcji dać, albo “pomagam osobom w network marketingu budować wolność finansową” i dać swój link do strony lądowania, gdzie generujesz kontakty. Dlatego, że jak ktoś przegląda Twój profil, to to wezwanie do akcji, jest dla niego takim szybkim strzałem, który może zadziałać i masz bezpłatne kontakty. Wyobrażasz sobie? Ludzie mówią, że brakuje im kontaktów, a Ty masz stamtąd kontakty, dlatego to jest fantastyczna sprawa. Ok i co dalej? I jeżeli takie BIO dobrze ustawisz, to takie kontakty będziesz generować, kilka, kilkanaście kontaktów dziennie, jeżeli oczywiście prowadzisz dobrze swój profil. No i teraz jeżeli już mamy BiO, to teraz możesz sobie zrobić też w profilu, pod swoimi imieniem i nazwiskiem, ale to się robi na komputerze, tego nie zrobisz na telefonie i zazwyczaj najlepiej te wszystkie opcje robić na telefonie. Pod swoim imieniem i nazwiskiem, możesz sobie dodać opis, ja mam np w opisie, “Tomasz Damian, jak zarobić milion w network marketingu?” Gdzie to się robi? jak najedziesz na swoje zdjęcie, tam powinien pojawić się taki ołóweczek i tam możesz wstawić ten tekst.
Co publikować na swoim profilu jak już masz profil ustawiony? Najpierw Ci powiem czego nie pisać, przede wszystkim 3 rzeczy o których powinieneś nie pisać:
- o polityce, bo nawet teraz Polska podzielona jest teraz na dwie części, jedni lubią PO i Trzaskowskiego, a drudzy Dudę i PIS. I jak napiszesz, że Ci są dobrzy, to druga połowa nie będzie Cię lubić, a jak napiszesz że Ci drudzy są dobrzy, to znów ta pierwsza połowa nie będzie Cię lubić. A Ty w network marketingu musisz odrzucić uprzedzenia, Ty musisz bīć dla ludzi uprzejmy, mieć fajne relacje itd. w związku z tym odrzucasz posty polityczne.
- Odrzucasz też posty religijne, to jest też bardzo ważne, bo część ludzi wierzy, część ludzi nie wierzy, a jeszcze część wierzy w coś innego. I znowu będziesz budzić kontrowersje na swoim profilu, a to jest niepotrzebne i niepotrzebne ataki i wywody z różnych stron. A po co Ci to w network marketingu, Ty masz w swoim projekcie zarabiać, a nie droczyć się z ludźmi, oczekiwać ataków itd
- Wszystkie rzeczy negatywne, o jakiś śmierciach, chorobach, to jest po prostu nie potrzebne na Twoim profilu. Wszelkiego rodzaju linki o zamachach itd. To nie jest Ci potrzebne. Chyba, że chcesz to robić, to wtedy nie licz, że przyciągniesz ludzi do swojego profilu, a Ty mam nadzieję chcesz przyciągać ludzi do swojego profilu.
Zadawaj sobie regularnie pytanie “Czy widząc taki profil, chciałbyś ze sobą współpracować?”Bo ja osobiście nie chciałbym z taką osobą, która negatywne wrzuca, polityczne, oczywiście raz kiedyś jak się zdarzy, to jest równowaga, ale jeśli ciągle ktoś takie wrzuca, to powiem Ci, że to jest słabe. I ja bym nie chciał z taką osobą współpracować bo to jest jątrzenie takie niepotrzebne.
Ale teraz powiem Ci co wrzucać, bo to jest ważniejsze, niż to czego nie wrzucać, ale co wrzucać i co działa rewelacyjnie. Facebook ma taką funkcję aby napisać pytanie, na czarnym albo na czerwonym tle u mnie sprawdza się najlepiej, gdzie ja zadaję krótkie pytanie, takie do wywołania dyskusji, jeśli mam publiczność networkową, albo Twój projekt jest fitnes, to np. to możesz zadać pytanie: “Dziewczyny a ile chciałybyście schudnąć do wakacji?” i ktoś wrzucac komentarze, a dla Ciebie to jest atraktor, żeby np “jakaś dziewczyna Ci pisze, że chciałaby schudnąć 15 kg, a Ty piszesz do niej już na priv: “słuchaj mam dla Ciebie super rozwiązanie, gdybyś chciała pogadać, daj znać.” I to już masz taki atraktor do rozmowy. W ogóle każdy kto da Ci like, komentarz, serducho, czy cokolwiek, reakcję jakąś, to jest to Twój pretekst do rozmowy z tą osobą, dlatego, że ta osoba reakcję jakąś wykazała, czyli pokazała, że zależy jej na relacji z Tobą w jakiś sposób, dlatego Ci ją okazała, więc to jest logiczne. Ty możesz się odezwać “Dzięki Ania, za to że mi dałaś serducho, a co tam u Ciebie słychać?” Jak masz publiczność networkową możesz się zapytać “najtrudniejsza obiekcja, której nie lubisz?” i tu Ci ludzie komentują. Czy np to co ja dziś zrobiłem na jednej z grup to zadałem pytanie: “czy gdyby dziś stanął obok Ciebie największy Mentor MLMmu, to jakie pytanie byś mu zadał/zadała?” I zobacz ja mam gotowe odpowiedzi ludzi i wiem, że oni są z networku. Są oni na grupie networkowej, stąd możesz dla nich przygotować jakieś materiały dla nich lub z nimi pogadać, bo już wiem jakie mają odpowiedzi. W związku z tym, Ty zadawaj pytania ludziom ze swojej branży. Czasami możesz żarty, czy inspiracje wrzucać np: podaj mi tytuł Twojego ulubionego filmu, komedii, horroru itd i ludzie ci wrzucają tytuły swoje, a Ty możesz relacje z nimi nawiązać.
Kolejna rzecz, to jest edukacja, czy to takie video jak ja nagrywam, albo jakąś poradę, jeśli jesteś w branży fitnes, to np: to czy wiesz jak schudnąć 3kg do wakacji? Możesz dać taki tip. Modne keto teraz jest, czyli dieta ketagoniczna, jeżeli działasz w tej dziedzinie możesz podawać przepisy ketogeniczne np. czy e suplementacji jak chodzić po górach, tak jak ja dzisiaj z synem i zrobić ponad, 20 km, albo ostatnio zrobiliśmy ponad 30, czyli to jest 42 tysiące kroków, czyli jak to zrobić w wieku, czterdziestu ponad lat. Czyli edukacja.
Motywacja i inspiracja. Czym jest inspiracja i motywacja, tutaj daje Ci 2 w 1, np jakieś video z wyjazdu w góry, czy inspiracją mogą być zdjęcia z cytatami, Twoje zdjęcia z podróży. Takie nie denerwujące, ale inspirujące, żeby zrobili coś ze swoim życiem. Możesz się zapisać do jakiejś grupy np Motywacja Dnia, i będą wrzucać oni jeden cytat dziennie, a Ty będziesz go udostępniać u siebie. Tylko uwaga, bardzo, bardzo ważne, bo tego Ci jeszcze nie powiedziałem, jak często umieszczać wpisy. Wpisy umieszczaj, nie więcej niż dwa dziennie. Jeden rano i jeden wieczorem, ale nie więcej, bo kanibalizujesz jeden wpis przez drugi. Co to znaczy kanibalizujesz? Jeden wpis zjada Ci zasięg drugiego wpisu, dlaczego? Bo te dwa wpisy ze sobą konkurują. A jak wstawisz więcej niż dwa, to jeszcze więcej będzie. Ja staram się wstawiać jeden, czasem zdarzy mi się więcej, ale wstawiając jeden, mogę się skoncentrować na tym co moi znajomi napisali i im odpisywać. To też jest bardzo ważne dla algorytmu faceboooka, bo facebook widzi, że nawiązujesz relacje. Masz bardzo dużo lików, komentarzy. Pamiętaj najważniejsze, są relację, bo to jest biznes relacji i to jest najważniejsze w tym biznesie. W związku z tym jeden wpis, ale porządny, jak ktoś Ci daje lika, serducho czy komentarz, odpisz napisz do niego. Podziękuj mu, skomentuj, wtedy ta osoby kolejny raz chętniej Ci da. Algorytm facebooka to widzi i poszerza Ci zasięgi. Czyli jeden wpis dziennie pamiętaj.
Historie. Historie mogą być o Twoim produkcje, ale nie bezpośrednio o nazwie produktu, ale historie związane z produktem, czyli dzięki czemu, że mój produkt używała jakaś osoba, schudła np 3 kg, albo 7 kg, 10 kg obojętnie. Albo dzięki, temu, że mój produkt na stawy używała Pani, która już nie mogła chodzić, a teraz sobie śmiga po górach i robi po 15 km. Z resztą tak jak ja w wieku, 30 lat nie mogłem biegać, a dzisiaj śmigam sobie po 30 km po górach. Dzięki temu, że mam świetny produkt na stawy, mogę Ci powiedzieć jak do mnie napiszesz na priv, bo nazwy Ci nie podam. Dopiero jak napiszesz do mnie na priv to Ci powiem. Tak to się robi. Mówisz, historie, możesz mówić też historie sukcesów osób, które masz dookoła siebie np Ania, która nigdy nie była na wycieczce, nie dość, że odebrała niedawno piękne BMW, to teraz jeszcze pojechała na wycieczkę po Morzu Śródziemnym, Była w Barcelonie, w Marsylii, w Sawonie itd w pięknych krajach, zwiedzila, Hiszpanię, Włochy Francję, Austrię i coś jeszcze, po drodze, a nigdy nie była na żadnej wycieczce. Zobacz a tu takie rzeczy robi i zarabia ponad 100 tysięcy rocznie. To jest dobra historia np na opowiedzenie o niej. Możesz wstawić ją na swojego Facebooka, jeśli masz w swoim zespole, ale jeśli nie masz takiej w swoim zespole, to na pewno są takie w Twojej firmie. To jeszcze nie muszą być osoby w Twoim zespole, bo może jesteś początkującą osobą, nie masz takich sukcesów Ty, Twój zespół itd ale w Twojej firmie na bank są takie osoby, więc podawaj ich historie, bo to być może zainspiruje inne osoby.
I ostatnia rzecz jaką chcę Ci dzisiaj przekazać, to są story. Story się teraz bardziej spopularyzowało. Możesz tam dawać zdjęcie więcej niż jedno. I one siebie na wzajem mocno nie kanibalizują, wręcz one siebie wspierają, bo stories to jest taka historia. Możesz zrobić sobie taką historie, idziemy sobie w góry. Rano wstaliśmy, za godzinę, coś, za kolejną coś, za 2 godziny kolejne, za 5 kolejne i wtedy osoba która widzi ostatnie może zobaczyć lokowanie produktu, “Słuchaj doszedłem do celu dzięki produktowi ponieważ wspiera on moje stawy.” Oczywiście to ci daję jako przykład. Pamiętaj nie dajesz nazwy produktu. Bo ktoś może sobie wygooglać i Ciebie ominąć, a tu chodzi, żeby ta osoba się do Ciebie odezwała. I bardzo ważne, dam Ci jeszcze taki TIP na wpisy, zawsze przy wpisach dawaj wezwanie do akcji, więc ja Ciebie teraz. Jeśli ten wpis Ci się podobał, skomentuj go i napisz jakie masz wyzwania w network marketingu, ale i o czym masz ochotę przeczytać, czego nie potrafisz, z czym się borykasz. Napisz to w komentarzu.
Jeżeli chcesz zarabiać jak profesionalista, to bądź jak profesionalista! Pozdrawiam Cię serdecznie Tomasz Damian Onlajnersi.